(vervolg)training Woordenschat & Cultuureducatie 15 september 2021

Hoe wordt de kunstles een goede woordenschatles?

Het thema, taalachterstand = taalontwikkeling en kansengelijkheid, blijft komend schooljaar een actueel thema binnen de gemeentes waarin wij werken. Volgend schooljaar staan er al 15 trajecten op de planning om onderschools of naschools te werken aan de ontwikkeling van de woordenschat door cultuureducatie en het aantal groeit. Het is daarom ook van belang dat wij ons blijven ontwikkelen op dit gebied!

Lekker zelf aan de slag
Tijdens de 1e training Woordenschat & Cultuureducatie op 27 januari hebben de vakdocenten kennisgemaakt met De Viertakt van Verhallen, het belang van woordenschat ingezien en ervaring gedeeld. Tijdens deze (vervolg)training op woensdag 15 september gaan we dieper in op de theorie De Viertakt van Verhallen. Natalja Verhoef heeft samen met Jirre Stoutjesdijk en Lisa Dammiaans een handleiding gemaakt en vertelt over hoe je De Viertakt van Verhallen in de kunstles les ingezet kan worden. Na deze theorie gaan de vakdocenten vooral lekker zelf aan de slag en maken ze met elkaar verschillende lesformats en werkvormen. Charlotte Willems, woordenschatexpert Internationale Schakelklas bij het Dalton Lyceum geeft tips, terwijl de vakdocenten bezig zijn. Zij geeft aan het eind een terugkoppeling. De training sluiten we af met een lunch.