(vervolg)training woordenschat & cultuureducatie geslaagd!

Op woensdag 15 september vond de (vervolg)training Woordenschat & Cultuureducatie plaats voor onze vakdocenten. Het thema, taalachterstand = taalontwikkeling en kansengelijkheid, blijft komend schooljaar een actueel thema binnen de gemeentes waarin wij werken. Dit nieuwe schooljaar staan er namelijk al 15 trajecten op de planning om onderschools of naschools te werken aan de ontwikkeling van de woordenschat door cultuureducatie en het aantal groeit. Het is daarom ook van belang dat wij ons blijven ontwikkelen op dit gebied. 

Hoe wordt de kunstles een goede woordenschatles?
Tijdens de 1e training Woordenschat & Cultuureducatie op 27 januari hebben de vakdocenten kennisgemaakt met De Viertakt van Verhallen, het belang van woordenschat ingezien en ervaring gedeeld. Tijdens deze (vervolg)training gingen we dieper in op de theorie De Viertakt van Verhallen. Natalja Verhoef heeft samen met Jirre Stoutjesdijk en Lisa Dammiaans een handleiding gemaakt en vertelde over hoe De Viertakt van Verhallen in de kunstles les ingezet kan worden. Na deze theorie gingen de vakdocenten vooral lekker zelf aan de slag en maakten ze met elkaar verschillende lesformats en werkvormen. Charlotte Willems, woordenschatexpert Internationale Schakelklas bij het Dalton Lyceum gaf tips, terwijl de vakdocenten bezig waren en gaf aan het eind een terugkoppeling. De training werd afgesloten met een lunch.